{"content":"\n \n \n <\/a>\n <\/div>\n \n \n HakoFixed<\/a>\n\n \n \n \n \n \n <\/span>\n <\/a>\n <\/div>\n \n \n \n 121 posts\n <\/a>\n <\/div>\n\n \n ed October 2015<\/strong>\n <\/div>\n <\/div>\n\n \n \n \n \n \n Topic Starter\n <\/span>\n <\/div>\n \n \n HakoFixed<\/a>\n\n \n 2017-03-26T07:16:20+00:00<\/time>\n <\/a>\n <\/div>\n <\/div>\n\n <\/div>\n\n \n \n TAIKO TAIKO TAIKO TAIKO TAIKO<\/strong><\/span><\/center>1-Taiko'yu nas\u0131l tan\u0131mlars\u0131n? \u015e\u00f6yle ki bir \u00e7ok insan ilk ba\u015flarda std modunu g\u00f6r\u00fcnce 'oha adamdaki refleks'e bak' deniyor. Fakat sonra oynamaya ba\u015flad\u0131k\u00e7a \u00f6yle olmad\u0131\u011f\u0131 'reading, ritim ve kas haf\u0131zas\u0131' terimleri ile tan\u0131\u015f\u0131l\u0131yor. Bu mod i\u00e7in de ayn\u0131lar\u0131 ge\u00e7erli mi?<\/strong>-Taiko, size Std\/Mania\/CTB modlar\u0131ndan bir t\u0131k farkl\u0131 olarak notalar\u0131n gelece\u011fi yer belli fakat notalar belli de\u011fil. Tek fark, her modda oldu\u011fu gibi oynay\u0131\u015f tarz\u0131. \u0130ki renk ve iki \u00e7e\u015fit nota d\u0131\u015f\u0131nda Spinner ve Slider var. <\/span>(Apollon the Red)<\/strong>Taiko'da belli ba\u015fl\u0131 kendine \u00f6zg\u00fc patternler var ve slider gibi s\u00fcr\u00fcklemeli \u00f6gelerin aksine sadece notalardan olu\u015fuyor. STD modu gibi uzun uzun streamlere iki parmakla basmaktansa daha \u00f6nceden tecr\u00fcbe edinilmi\u015f kar\u0131\u015f\u0131k patternlere d\u00f6rt parmak ile bas\u0131l\u0131yor ve bu da staminay\u0131 biraz geri plana at\u0131yor. Bu noktada reading ve ritim devreye giriyor. Baz\u0131 yerlerde k\u0131sa ama \u00e7ok daha h\u0131zl\u0131 streamler\/patternler ortaya \u00e7\u0131kaca\u011f\u0131 i\u00e7in tu\u015f dizilimine ba\u011fl\u0131 bir h\u0131z art\u0131\u015f\u0131 yapman\u0131z gerekecek,burada da stamina devreye giriyor. Unutmay\u0131n,sadece patternleri okumak yetmez. G\u00f6z\u00fcn\u00fcz\u00fc,beyninizi elinizle, renklerle senkronize etmeniz gerek; burada da kas haf\u0131zas\u0131 \u00f6n plana \u00e7\u0131k\u0131yor. <\/span>(zigizigiefe)<\/strong>- Taiko i\u00e7in de std deki \u015feylerin ayn\u0131s\u0131 ge\u00e7erli. Oyunu \u00f6\u011frendik\u00e7e refleks de\u011fil de patternleri \u00f6\u011frenmenin ve okuman\u0131n \u00f6nemli oldu\u011funu anl\u0131yorlar. BPM fazla \u00f6nemli de\u011fil o zaten zamanla hallediliyor. <\/span>(Jukiaz)<\/strong>- Taiko her \u015feyden \u00f6nce sab\u0131r demektir. Ne kadar iyi olursan\u0131z olun g\u00f6z\u00fcn\u00fcz\u00fc bir salise k\u0131rpt\u0131\u011f\u0131n\u0131zda en az 10 nota ka\u00e7\u0131rman\u0131z demektir. Fail olup olmad\u0131\u011f\u0131n\u0131z\u0131 sadece mapi sonuna kadar oynad\u0131\u011f\u0131n\u0131zda g\u00f6rebilmeniz demektir. Fakat buna ra\u011fmen taikonun da standard gibi oynad\u0131k\u00e7a al\u0131\u015fabildi\u011finiz baz\u0131 k\u0131s\u0131mlar\u0131 var. Nas\u0131l standard oynarken simetrik desenleri veya \u00fc\u00e7l\u00fc streamlerin ne zaman \u00e7\u0131kaca\u011f\u0131n\u0131 az \u00e7ok tahmin edebiliyoruz, taiko maplerinde de kullan\u0131lan belli ba\u015fl\u0131 kal\u0131plar var (k\u0131rm\u0131z\u0131-k\u0131rm\u0131z\u0131-mavi \u00fc\u00e7l\u00fc streami gibi). Oynad\u0131k\u00e7a fark ediyorsunuz ki \u015fark\u0131lar\u0131n belirli k\u0131s\u0131mlar\u0131 haricinde hep bu tip kal\u0131plardan olu\u015fmu\u015f maplerden olu\u015fuyor taiko. G\u00f6z\u00fcn\u00fczle alg\u0131lamasan\u0131z da beyniniz bunlar\u0131 bir \u015fekilde alg\u0131l\u0131yor ve kendinizi hi\u00e7 ka\u00e7\u0131rmadan basarken buluyorsunuz. E\u011fer ger\u00e7ekten standard\u0131n bu okunmas\u0131 imkans\u0131z seviyesindeki maplerini taikoda g\u00f6rmek isterseniz Inner Oni isminde veya daha \u00fczerindeki zorluklar buna denk gelir san\u0131r\u0131m. \u00c7ok daha mappera \u00f6zel, daha \"do\u011fa\u00e7lama\" tamamen mapi yapan ki\u015finin kendi ritim kula\u011f\u0131na ba\u011fl\u0131 \u00e7\u0131kard\u0131\u011f\u0131 notalar\u0131 oynuyorsunuz. Haliyle yakalamas\u0131 ve okumas\u0131 zorla\u015f\u0131yor. Emek isteyen k\u0131sm\u0131 buras\u0131.<\/span> (UnderminE)<\/strong>2-Taiko'da g\u00f6r\u00fcld\u00fc\u011f\u00fc gibi AR ve CS yok. O zaman bu gelen notalar neye g\u00f6re ve hangi boyutlarda geliyor?<\/strong>-Slider Tick Rate'ye g\u00f6re notalar\u0131n geli\u015f h\u0131zlar\u0131 belirleniyor. Toplar\u0131n b\u00fcy\u00fck ve k\u00fc\u00e7\u00fck boyutlar\u0131 var bunlar sabit boyutlar. K\u00fc\u00e7\u00fck notalar standart olanlard\u0131r fakat b\u00fcy\u00fckler ise map yaparken belirlenen \u00f6zel ses efektleri sonucunda olur.<\/span> (Apollon the Red)<\/strong>-STD modunda sabit bir AR varken Taiko'da AR yok. Onun yerine SV(Slider Velocity=Slider h\u0131z\u0131) AR'nin Taiko'daki kar\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131 oluyor. Mapperlar map i\u00e7inde istedikleri yerde SV de\u011fi\u015ftirebildi\u011fi i\u00e7in (Biz buna \"ninja notalar\" diyoruz) refleksler de \u00e7ok \u00f6nemli bir hale geliyor. Mapin daha yo\u011fun k\u0131s\u0131mlar\u0131nda veya d\u00fc\u015f\u00fck BPM \u015fark\u0131lar\u0131n Kiai Time'lar\u0131nda mapperlar Slider Velocity'yi artt\u0131rabilir.<\/span> (zigizigiefe)<\/strong>- Taiko'daki AR olay\u0131 tamamen Slider Velocity dedi\u011fimiz hassas ayarla yap\u0131l\u0131yor (T\u00fcrk\u00e7e versiyonundaki ad\u0131n\u0131 bilmiyorum). Mapin zorlu\u011fu da BPM'nin y\u00fcksekli\u011fine ba\u011fl\u0131. Yani y\u00fcksek BPM + y\u00fcksek SV = Zor bir taiko mapi. B\u00fcy\u00fckl\u00fck k\u00fc\u00e7\u00fckl\u00fck diye bir \u015fey yok zaten, taikoda t\u00fcm notalar ayn\u0131 boyutta gelir. Sadece baz\u0131 notalar b\u00fcy\u00fck gelmekte, bunun sebebi de ona verdi\u011finiz hitsound yani sesin \"Finish\" olmas\u0131. Hani \u015fu \u00e7\u0131nnnnnn eden sert \u00e7\u0131nlama sesi.<\/span> (UnderminE)<\/strong>3-Yeni ba\u015flayan birisi i\u00e7in kendine uygun haritay\u0131 bulmas\u0131nda haritan\u0131n genel zorluk seviyesi(star) en belirleyici fakt\u00f6r m\u00fcd\u00fcr?<\/strong>-Taiko moduna \u00f6zel olarak yap\u0131lm\u0131\u015f haritalar, sizin geli\u015fiminizdeki en etkili fakt\u00f6rd\u00fcr. Kantan, Futsuu, Oni, Inner Oni, Ura Oni s\u0131ras\u0131nda bir zorluk seviyesi vard\u0131r. Kantan en kolay\u0131, Inner ve Ura Oni'ler ise en zorlar\u0131d\u0131r. Baz\u0131 mapperlar tek ba\u015f\u0131na Oni yazabiliyor. Ki\u015fiden ki\u015fiye de\u011fi\u015febilir. Tavsiyem, Onosakihitoo'nun maplerini oynaman\u0131z. Geli\u015fiminizde \u00e7ok yard\u0131m\u0131 olacakt\u0131r ve en \u00f6nemli tavsiyem; asla convert map oynamay\u0131n (Inner Oni'leri rahatl\u0131kla FC yapana kadar) <\/span>(Apollon the Red)<\/strong>-Kesinlikle ve kesinlikle HAYIR. Taiko'nun Star Rating sistemi \u015fu an tam anlam\u0131yla \u00e7\u00f6p olmu\u015f durumda. Kolay bir mapteki iki notan\u0131n aras\u0131ndaki mesafe biraz basit olmasa (H\u0131zl\u0131 olsa demiyorum bak\u0131n, ne demek istedi\u011fimi geli\u015fince anlayacaks\u0131n\u0131z.) bu 1,5 starl\u0131k bir mapi 2,5 star bile yapabilir. O y\u00fczden yeniyken her t\u00fcrl\u00fc Kantan zorlu\u011funu deneyin. Se\u00e7im \u00f6nceli\u011finizin BPM olmas\u0131nda fayda var. Bu arada s\u00f6ylemeden edemeyece\u011fim: E\u011fer yeni bir oyuncuysan\u0131z OnosakiHito'nun Kantan\/Futsuu zorluklar\u0131 ile ba\u015flaman\u0131z\u0131 KES\u0130NL\u0130KLE \u00f6nermem. \u00c7\u00fcnk\u00fc maplerine koydu\u011fu patternlerin yeni oyuncular\u0131 ger\u00e7ekten zorlayacak, oyuncuyu geli\u015ftirmekten \u00e7ok mapi zorla\u015ft\u0131rmaya dayal\u0131 oldu\u011funu d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyorum. Onun yapt\u0131\u011f\u0131 Kantan ve Futsuular\u0131 Muzukashii'ye ge\u00e7meden \u00f6nce deneseniz daha iyi olur. Onun yerine Nardoxyribonucleic ve lepidopodus'un (aka lepidon) maplerini oynaman\u0131z size kolay bir ba\u015flang\u0131\u00e7 sa\u011flayacakt\u0131r.<\/span>(zigizigiefe)<\/strong>- \u00c7ok temel d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcl\u00fcrse evet, ama baz\u0131 mapler vard\u0131r ki d\u00fc\u015f\u00fck starl\u0131 maplere oranla \u00e7ok daha kolayd\u0131r. Kendim \u00f6rnek verecek olursam 5 star bir mapi FC lemeye zorlan\u0131rken 6.83 star bir mapi FC ledim. Yani mapin \u00e7e\u015fidini star rate belirlemez ama tabi her modda oldu\u011fu gibi genel bir zorlu\u011fu vard\u0131r. Mapin \u00e7e\u015fidinden kast\u0131m stream mapi olabilir, stamina mapi olabilir veya technical map olabilir.<\/span> (frukoyurdakul)<\/strong>- Yeni ba\u015flayan birine \u00f6nerim kesinlikle convert mapleri oynamamas\u0131 (convert = std i\u00e7in yap\u0131lm\u0131\u015f mapler). E\u011fer ger\u00e7ekten iyi bir oyuncuysa tamamen keyfi olarak veya pp av\u0131 i\u00e7in bu tarz maplere y\u00f6nelebilir; ama yeni ba\u015flayanlara kesinlikle \u00f6nermiyorum. \u00c7\u00fcnk\u00fc bu tarz maplerin kulland\u0131\u011f\u0131 nota kal\u0131plar\u0131, normal taiko kal\u0131plar\u0131yla \u00e7ok alakas\u0131z. Ger\u00e7ekten \u00e7ok kaliteli seslendirme\/hitsounding kullanmas\u0131 laz\u0131m. Ki mapinin hem taikoda hem standardda oynanabilmesini sa\u011flayan mapperlar \u00e7ok nadirdir. (Yanl\u0131\u015f hat\u0131rlam\u0131yorsam Naruto'dan Lovers \u015fark\u0131s\u0131n\u0131n mapi buna uygundu.) Demem o ki zorluk isimlerini mutlaka \u00f6\u011frensinler. Bunlar da \u015fu \u015fekilde:Kantan = Easy (bunlar\u0131 oynamaya ba\u015flad\u0131\u011f\u0131n\u0131zda ufaktan kal\u0131plara al\u0131\u015f\u0131rs\u0131n\u0131z)Futsuu = Normal (burada biraz daha nota artar, h\u0131za kendinizi al\u0131\u015ft\u0131r\u0131rs\u0131n\u0131z)Muzukashii = Hard (en keyiflileri bunlard\u0131r, fazla h\u0131zl\u0131 BPM'li olanlar\u0131 g\u00f6rmezden gelirseniz rahatl\u0131kla oynars\u0131n\u0131z)Oni = Insane (Al\u0131\u015f\u0131lagelmi\u015f kal\u0131plar\u0131n s\u0131k\u00e7a kullan\u0131ld\u0131\u011f\u0131 genelde herkesin mod ekleyerek oynad\u0131\u011f\u0131 zorluklar)Inner Oni = Extra (Bu da taikonun zor k\u0131sm\u0131, belirli bir zorluk seviyesi yoktur geni\u015f bir skalas\u0131 var Ura Oni gibi)lepido ve Ono taiko difflerini oynarsan\u0131z taikoya a\u015f\u0131k olabilirsiniz.<\/span> (UnderminE)<\/strong>4-Harita modlar\u0131(hr\/dt\/hd hepsi yani) t\u0131pk\u0131 std'deki gibi ayn\u0131 i\u015fleve mi sahipler? \u0130\u015flevden kast\u0131m \u00f6rn hr de dairelerin k\u00fc\u00e7\u00fclmesi ar'nin artmas\u0131 od'nin artmas\u0131 gibi.<\/strong>-HR modu, sizin notalara basman\u0131zda ald\u0131\u011f\u0131n\u0131z ACC'yi zorlar yani hit-meter'\u0131 daralt\u0131r ve daha hassas basman\u0131z gerekir. Ayn\u0131 zamanda notalar\u0131n size geli\u015f h\u0131z\u0131n\u0131 artt\u0131r\u0131r. DT modu, \u015fark\u0131y\u0131 1.5 kat h\u0131z\u0131na \u00e7\u0131kar\u0131r, notalar\u0131n geli\u015f h\u0131zlar\u0131 artar ve basmakta zorlan\u0131rs\u0131n\u0131zHD modu ise notalar\u0131n geldi\u011fi yerin belli bir k\u0131sm\u0131ndan sonras\u0131n\u0131 karart\u0131r ve 300 comboya kadar her 100 comboda bir g\u00f6rd\u00fc\u011f\u00fcn\u00fcz alan daral\u0131r. <\/span>(Apollon the Red)<\/strong>-Uzun uzun anlatmaya gerek yok.T\u00fcm modlar Taiko'ya g\u00f6re uyarlanm\u0131\u015f halde. Daire k\u00fc\u00e7\u00fcltme-b\u00fcy\u00fctme diye bir olay yok. Hard Rock modu AR yerine mapin SV'sini artt\u0131r\u0131r. Taiko'da sadece bir tane b\u00fcy\u00fck nota vard\u0131r, onlar da finisherlar.<\/span>(zigizigiefe)<\/strong>- Taikoda HR modunda SV iki kat\u0131na \u00e7\u0131kar, yani notalar\u0131n geli\u015f h\u0131z\u0131 iki kat artar. OD de\u011feri de STD de oldu\u011fu gibi de\u011fi\u015fir. DT modunda \u015fark\u0131n\u0131n h\u0131z\u0131 1.5 kat\u0131na \u00e7\u0131kt\u0131\u011f\u0131 i\u00e7in buna ba\u011fl\u0131 olarak ayn\u0131 STD'deki gibi OD ve BPM de\u011ferleri de\u011fi\u015fir, ba\u015fka bir farkl\u0131l\u0131k olmaz. HD modunda notalar en sa\u011fdan itibaren k\u0131sa bir s\u00fcre g\u00f6z\u00fck\u00fcr, sonras\u0131nda kaybolur.<\/span> (frukoyurdakul)<\/strong>- Hemen hemen ayn\u0131 i\u015fleve sahipler diyebilirim. Sadece boyut k\u0131sm\u0131nda olanlar\u0131 tamamen g\u00f6rmezden gelebiliriz. HR'de olan \u015fey Slider Velocity'i art\u0131rmaktan ibaret. Yani notalar\u0131n aras\u0131ndaki bo\u015fluk art\u0131yor ve biraz daha h\u0131zl\u0131 geliyor notalar. Bu mant\u0131kla Muzukashii gibi zorluklar e\u011fer ufaktan zorluyorsa Easy modu ekleyebilirsiniz. Hidden zorlu\u011funda notalar ekran\u0131n sadece sa\u011f taraf\u0131nda birazc\u0131k g\u00f6z\u00fck\u00fcyor, ondan sonra kayboluyorlar. Oyuncular genelde sa\u011f tarafa bakarak oynuyor, ben pek beceremiyorum ama al\u0131\u015f\u0131nca bu da oluyor. Ben HR moduyla oynamay\u0131 seviyorum, aral\u0131kl\u0131 geldi\u011finde okumas\u0131 kolayla\u015f\u0131yor h\u0131z\u0131n\u0131 \u00e7ok takm\u0131yorum. FL modunu genelde Kantan-Futsuu gibi zorluklarda oynuyorlar. Zira sadece notaya bast\u0131\u011f\u0131n\u0131z o daire k\u0131sm\u0131n\u0131n etraf\u0131 ayd\u0131nl\u0131k. Sa\u011f taraf\u0131 hi\u00e7 g\u00f6remiyorsunuz. Ve yanl\u0131\u015f hat\u0131rlam\u0131yorsam her 100 comboda \u00e7emberin etraf\u0131ndaki ayd\u0131nl\u0131k alan biraz daha azal\u0131yor. O y\u00fczden kolay \u015fark\u0131larda yapmak nispeten daha rahat fazla nota i\u00e7ermedi\u011fi i\u00e7in. Atlad\u0131\u011f\u0131m bir \u015fey yoktur san\u0131r\u0131m \u00fc\u00e7 a\u015fa\u011f\u0131 be\u015f yukar\u0131 b\u00f6yle.<\/span> (UnderminE)<\/strong>5-Daha \u00f6nce Osu!'nun herhangi bir modunda yeterli tecr\u00fcbeye sahip birisi bu mod'a ge\u00e7ece\u011fi zaman taiko i\u00e7in yap\u0131lm\u0131\u015f haritalardan m\u0131 ba\u015flamal\u0131 yoksa herhangi bir harita ba\u015flang\u0131\u00e7 i\u00e7in yeterli midir? Ayn\u0131 soru daha \u00f6nce hi\u00e7 Osu! oynamam\u0131\u015f ki\u015fi i\u00e7in de ge\u00e7erli<\/strong>-Taiko'ya yeni ba\u015flayacak olan kim olursa olsun, hangi moda yeni ba\u015flayacak olan bir oyuncu olursa olsun \u00f6ncelikle oynad\u0131\u011f\u0131 mod i\u00e7in yap\u0131lan maplerde ustala\u015fmal\u0131d\u0131r. Ondan sonra convert(\u00e7eviri) mapleri oynayabilir.<\/span> (Apollon the Red)<\/strong>-Her ne kadar CtB \u00e7eviri mapleri konsepte bir nebze de uysa da ayn\u0131 \u015fey Taiko i\u00e7in ge\u00e7erli de\u011fil. STD mapper\u0131n se\u00e7ti\u011fi hitsoundlar ile Taiko \u00e7evirisi birbirini tutmayabilir. \u00c7eviri mapleri oynayan bir\u00e7ok top player var ama e\u011fer yeniyseniz sak\u0131n iki-\u00fc\u00e7 pp u\u011fruna \u00e7eviri mapleri oynamay\u0131n.<\/span> (zigizigiefe)<\/strong>- Kendim \u00f6nceden convert oyuncusu oldu\u011fumdan dolay\u0131 (gurur duymuyorum) yeni ba\u015flayanlara veya farkl\u0131 bir modda uzmanla\u015fm\u0131\u015f olanlara kesinlikle orjinal taiko maplerinden ba\u015flamalar\u0131n\u0131 tavsiye ederim. Bu yolla normal maplere \u00e7ok daha h\u0131zl\u0131 al\u0131\u015facaklard\u0131r.<\/span> (frukoyurdakul)<\/strong>-Her ikisi i\u00e7in de herhangi bir harita yeterlidir. Fakat taiko haritalar\u0131ndan ba\u015flan\u0131rsa daha iyi olabilir. \u00c7\u00fcnk\u00fc gelen notalar \u015fark\u0131yla daha uyumlu oluyor. Std haritalar\u0131nda bolca slider oldu\u011fu i\u00e7in taikoya \u00e7evrilirken bazen ritim bozulabiliyor ve std haritalar\u0131nda s\u0131k s\u0131k SV de\u011fi\u015febiliyor bu da taikoda okuman\u0131n zorla\u015fmas\u0131na neden oluyor.<\/span> (Jukiaz)<\/strong>- Bu sorunun cevab\u0131n\u0131 3. soruda vermi\u015ftim tamamen ayn\u0131 \u015fey. Y\u0131ld\u0131z\u0131na falan de\u011fil BPM'ye bakmas\u0131 \u00e7ok \u00f6nemli. Y\u0131ld\u0131z\u0131 genelde kullan\u0131lan notalar\u0131n \u00e7e\u015fitlili\u011fi falan belirliyor, kolay maplerde bunu \u00e7ok da dikkate almamak gerek.<\/span> (UnderminE)<\/strong>6-Bu soru benim ki\u015fisel sorum. Biliyoruz ki std'de 2 star haritaya hr\/dt eklemenin extra 2-3pp den ba\u015fka getirisi yok, \u00f6zellikle yeni ba\u015flayan oyuncular i\u00e7in. Onun yerine zaten bir kademe daha y\u00fcksek zorluk seviyesine sahip haritalar\u0131 oynamak daha iyi. Peki taiko i\u00e7in de bu ge\u00e7erli mi? Ge\u00e7erli de\u011filse benim gibi 3-4 saat sadece taiko oynam\u0131\u015f birisi mod eklerse daha h\u0131zl\u0131 bir geli\u015fim olur mu?<\/strong>-HR, DT, HD modlar\u0131 sizin oyunda geli\u015fiminizi artt\u0131r\u0131r ama ilk \u00f6nce \u015f\u00f6yle anlatay\u0131m. \u00d6rne\u011fin: 4 star Oni mapi 99 Acc ve FC ile bitirdiniz, ondan sonra 2.5-3 star mapi HR ile veya DT ile oynamaya \u00e7al\u0131\u015f\u0131n. DT sizin i\u00e7in sonraki se\u00e7enek olsun. Ama HR'\u0131 kullanabilirsiniz \u00e7\u00fcnk\u00fc okuman\u0131z\u0131 geli\u015ftirir ve daha rahat oynars\u0131n\u0131z al\u0131\u015ft\u0131ktan sonra. HD ise hobi se\u00e7ene\u011finiz olarak kals\u0131n.<\/span> (Apollon the Red)<\/strong>-Acc \u00e7ok \u00f6nemli. Her\u015feyden \u00f6nce acc kasmas\u0131 gerekiyor ki sonra modlarla oynamaya ge\u00e7ebilsin. Taiko'da genel olarak en \u00e7ok tercih edilen mod Hard Rock't\u0131r. \u00c7\u00fcnk\u00fc Taiko'da pp'yi etkileyen fakt\u00f6r acc, OD ve star oldu\u011fu i\u00e7in Hard Rock ile reading ve acc rahat\u00e7a geli\u015ftirilebilir. Siz siz olun benim yapt\u0131\u011f\u0131m hataya d\u00fc\u015f\u00f nomod player olmay\u0131n.<\/span> (zigizigiefe)<\/strong>- E\u011fer taikoda benim gibi s\u0131f\u0131r mod geli\u015firsen ve amac\u0131n pp kasmak olursa, bir s\u00fcre sonra t\u0131kan\u0131rs\u0131n \u00e7\u00fcnk\u00fc y\u00fcksek star mapler olduk\u00e7a az bulunuyor. Ayr\u0131ca, 3 star mapin getirdi\u011fi pp tabi ki 2 star mape bas\u0131lan DT veya HR'den daha fazla olur. Taikoda gelen pp, nota say\u0131s\u0131 ve maksimum kombonun birbirine oran\u0131yla + OD de\u011feriyle + acc hesab\u0131 ile + star rate ile hesaplan\u0131r. Ve bir s\u00fcre sonra star rate yetersiz kalaca\u011f\u0131ndan mecburen mod kullanmaya ba\u015flars\u0131n. \u015eunu s\u00f6yleyebilirim, 3 star map FC leyebilen birinin 2,5 star mape HR denemesini \u00f6neririm. \u00c7\u00fcnk\u00fc HR hem readingini artt\u0131r\u0131r, hem de acc ni. OD de\u011feri cidden \u00f6nemli bir \u00f6l\u00e7\u00fcde y\u00fckselir ve bu da zamanla senin daha tutarl\u0131 olman\u0131 sa\u011flar.<\/span> (frukoyurdakul)<\/strong>-Oyunda geli\u015fmek pp kasmak gibi bir hedefim yok. Sadece bo\u015f vakitlerimde e\u011flenmek i\u00e7in oynuyorum. O y\u00fczden nas\u0131l pp kas\u0131l\u0131r gibi konularda fazla bilgim yok. Ho\u015fuma giden, keyif ald\u0131\u011f\u0131m haritalar\u0131 oynuyorum. \u00d6zellikle pp kasmak i\u00e7in oynamad\u0131m hi\u00e7. Yeni oyunculara da tavsiyem budur. Zaten kendilerini geli\u015ftirince istemeseler bile pp kasabilecekler.<\/span> (Jukiaz)<\/strong>- Taikoda pp farmlaman\u0131n de\u011fi\u015fik yollar\u0131 var. Genel s\u0131ralamada \u00e7o\u011funlu\u011fun modsuz bile zor ge\u00e7ti\u011fi \u015feylere mod ekleyerek ge\u00e7ti\u011finizde inan\u0131lmaz pp verebiliyor. Veya sadece bir mapten y\u00fcksek accuracy ald\u0131n\u0131z diye bile pp kazanabiliyorsunuz. Ama taikoyu pp kazanmaya oynamak yerine el al\u0131\u015fkanl\u0131\u011f\u0131 i\u00e7in oynamak daha faydal\u0131, pp kar\u015f\u0131l\u0131\u011f\u0131n\u0131z\u0131 her t\u00fcrl\u00fc al\u0131yorsunuz zaten. Std modun aksine taikoda zorluklar aras\u0131ndaki seviye fark\u0131 g\u00f6zle g\u00f6r\u00fcl\u00fcr derecede fazla. Muzukashii modundan birden Oni'ye ge\u00e7ti\u011finizde fele\u011finiz \u015fa\u015f\u0131yor. O y\u00fczden Muzukashii'ye HR gibi modlar ekleyerek elinizi en az\u0131ndan h\u0131zl\u0131 basmaya ve notalar\u0131 h\u0131zl\u0131 okumaya al\u0131\u015ft\u0131r\u0131rs\u0131n\u0131z. Yani ara zorluk yaratm\u0131\u015f olursunuz kendinize. Kantan ve Futsuu aras\u0131nda \u00e7ok fark yok diyebilirim, e\u011fer h\u0131zl\u0131 \u00f6\u011frenece\u011fim diyecekseniz yapabilece\u011finiz en basit \u00e7\u0131lg\u0131nl\u0131k Futsuu'ya mod ekleyerek oynamak olur. Tekrar uyaray\u0131m, yeni ba\u015flad\u0131ysan\u0131z BPM'i fazla y\u00fcksek seviyelerde se\u00e7meyin.<\/span> (UnderminE)<\/strong>7-Taiko ile Mania di\u011fer iki mod'a nazaran daha birbirlerine yak\u0131n oldu\u011fu i\u00e7in, ikisinden birinde tecr\u00fcbesi olan birisi, di\u011fermod'a ge\u00e7ti\u011fi zaman daha kolay geli\u015fme g\u00f6sterebilir mi?<\/strong>-Taiko'dan Mania'ya ya da tam tersi modlarda ge\u00e7i\u015f yapan oyuncular i\u00e7in oynay\u0131\u015f mant\u0131\u011f\u0131 birbirine yak\u0131n oldu\u011fundan dolay\u0131 mod ge\u00e7i\u015finde yeni ba\u015flayan oyunculara g\u00f6re \u00e7ok rahat geli\u015fim g\u00f6sterir fakat notalar\u0131n yukar\u0131dan yerine sa\u011fdan veya tam tersinin olmas\u0131, oyuncunun ilk s\u00fcre\u00e7te afallamas\u0131na neden olabilir.<\/span> (Apollon the Red)<\/strong>-Ki\u015fiye g\u00f6re de\u011fi\u015fir. Mesela osu!mania 1.si jakads'\u0131n ayr\u0131ca Taiko oyuncusu oldu\u011funu burada bilen var m\u0131d\u0131r bilmiyorum. Osu!mania oyuncular\u0131n\u0131n bu konuda ne hissetti\u011fini bilmiyorum ama onlar\u0131n Taiko'ya ge\u00e7i\u015fi sonucunda ne kadar konsepti bilseler de renk ile tu\u015flar\u0131 \u00f6zde\u015fle\u015ftirme konusunda s\u0131k\u0131nt\u0131 ya\u015fayacaklar\u0131n\u0131 d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyorum. Ayn\u0131 \u015fey Taiko oyuncular\u0131 i\u00e7in de ge\u00e7erli.<\/span> (zigizigiefe)<\/strong>- G\u00f6sterebilir. \u00d6zellikle maniada 4K oynayanlar. Kendimden \u00f6rnek vereyim. Bir ara taikodan s\u0131k\u0131l\u0131p maniaya ba\u015flam\u0131\u015ft\u0131m. Haritalar\u0131 okumay\u0131 \u00f6\u011frenince taikodan gelen stream h\u0131z\u0131m sayesinde \u00e7ok rahat y\u00fcksek BPMli \u015fark\u0131lar oynayabilmi\u015ftim. Fakat taikoda streamlar genelde k\u0131sa oldu\u011fu i\u00e7in maniada \u00e7ok \u00e7abuk yoruluyordum. Daha sonra tekrar taikoya d\u00f6nd\u00fc\u011f\u00fcmde maniada geli\u015fen staminam sayesinde uzun streamlar\u0131 yapabilmeye ba\u015flad\u0131m. Yani ikisi de basma h\u0131z\u0131na dayal\u0131 oldu\u011fu i\u00e7in birbirini destekleyen modlar.<\/span> (Jukiaz)<\/strong>- A\u00e7\u0131k\u00e7as\u0131 birini oynayan, di\u011ferini oynarken s\u0131k\u0131nt\u0131 \u00e7ekmiyor evet. Fakat herkeste var m\u0131 bilmiyorum ama ben ikisini birlikte y\u00fcr\u00fctememi\u015ftim. Mania'y\u0131 \u00e7ok sevmi\u015ftim, ama uzun s\u00fcre mania oynad\u0131\u011f\u0131mda art\u0131k taikoyu eskisi gibi oynayamad\u0131\u011f\u0131m\u0131 fark etmi\u015ftim. Bu da maniay\u0131 b\u0131rakmamla sonu\u00e7land\u0131.<\/span> (UnderminE)<\/strong>8-Sizce insanlar neden taiko modunu oynamay\u0131 tercih etmeliler? Std'yi se\u00e7en insanlar\u0131 az \u00e7ok anlayabiliyorum, g\u00f6zlerine \u00e7ok farkl\u0131 geliyor 'oha \u015funa bak'dedirten bir mod ilk bak\u0131\u015fta. Taiko bana kal\u0131rsa ileri seviyede \u00e7ok \u00e7ok daha zor ve komplike oldu\u011fu i\u00e7in biraz zor geliyor ve di\u011fer insanlar\u0131n da bu y\u00f6ndefikirlere sahip oldu\u011funu d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyorum. Bu konu hakk\u0131nda ne d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyorsunuz?<\/strong>-Bu sorudan sonra an\u0131lar\u0131m canland\u0131, m\u00fcsaadenizle bahsetmek istiyorum. Taikoda ben size verdi\u011fim tavsiye do\u011frultusunda gitmeyip en ba\u015fta convert mapler oynamaya ba\u015flad\u0131m. Yani oynad\u0131\u011f\u0131m maplerin hi\u00e7biri Taiko i\u00e7in \u00f6zel tasarlanmam\u0131\u015ft\u0131. \u0130lk 2 ay boyunca mavi ve k\u0131rm\u0131z\u0131 notalar\u0131 birbirinden ay\u0131rt edemeyip en basit gelen notada bile hata yap\u0131yordum. Sonra kendime inan\u0131p ba\u015faraca\u011f\u0131m dedim ve oynama s\u00fcremi artt\u0131rd\u0131m ve stilimi de\u011fi\u015ftirdim. En sonunda ise al\u0131\u015fm\u0131\u015ft\u0131m ve \u00f6\u011frenmi\u015ftim.K\u0131sacas\u0131; herkes bu nedeni kendinde aramal\u0131. Ben Taiko modunu zevk ald\u0131\u011f\u0131m i\u00e7in ve stresimi att\u0131\u011f\u0131 i\u00e7in oynamay\u0131 tercih ediyorum. Ba\u015fka bir oyuncu ben klavye tu\u015flar\u0131m\u0131 k\u0131rmak istiyorum deyip oynayabilir. Herkesin kendine \u00f6zel bir sebebi vard\u0131r. Fakat insanlar\u0131n \u00f6nyarg\u0131l\u0131 olmamas\u0131 gerekiyor. \u0130nanan her insan ba\u015farabilir.<\/span> (Apollon the Red)<\/strong>-Bana kal\u0131rsa bu modu oynamak piyano \u00e7almak gibi bir \u015fey. Ezbere nota \u00e7almak yerine her \u015feyi reflekslerine b\u0131rak\u0131yorsun. Taiko'daki refleksi geli\u015ftirmek i\u00e7in de ki\u015fiye g\u00f6re de\u011fi\u015fen bir geli\u015fme s\u00fcrecinden ge\u00e7mek gerekiyor. Mod hakk\u0131ndaki d\u00fc\u015f\u00fcncelerim de \u015fu: Bazen DragonForce Taiko maplerini oynad\u0131\u011f\u0131mda o en az 40-50 saniyelik streamlerde bateriyi ben \u00e7al\u0131yormu\u015f gibi hissediyorum. STD oyuncular\u0131 200 BPM'lik DragonForce maplerinin ortas\u0131nda \"aa yoruldum biraz dinleneyim\" derken Taiko oyuncular\u0131 Apparition gibi mapleri sonuna kadar durmadan g\u00f6t\u00fcr\u00f bir gram yorulmuyorlar.<\/span>(zigizigiefe)<\/strong>- Bir kere al\u0131\u015ft\u0131ktan sonra verdi\u011fi e\u011flenceyi bir kenara b\u0131rakal\u0131m, her \u015feyden \u00f6nce Taiko inan\u0131lmaz bi stres atma arac\u0131d\u0131r. O an enerji mi doldunuz veya bir \u015feye mi sinirlendiniz? Fareyi sa\u011fa sola oynatmaya, dikkatinizi vermeye mecaliniz yok ve sadece bir \u015feyleri mi k\u0131rmak istiyorsunuz? O halde klavyeninizi \u00f6n\u00fcn\u00fcze al\u0131n, arkan\u0131za yaslan\u0131n ve no fail bile a\u00e7maya gerek kalmadan a\u00e7\u0131n bir taiko mapi ve tu\u015flara aban\u0131n. Biliyorsunuz taikoda mapin orta yerinde fail olma diye bir \u015fey yok, sonuna kadar gidiyorsunuz. Art\u0131k map bitti\u011finde ge\u00e7erseniz puan\u0131n\u0131z\u0131 al\u0131rs\u0131n\u0131z, ge\u00e7mezseniz de sa\u011fl\u0131k olsun en az\u0131ndan 2-3 dakika boyunca klavye par\u00e7alad\u0131n\u0131z. Bunun haricinde e\u011fer g\u00fczel haz\u0131rlanm\u0131\u015f taiko maplerine denk gelirseniz, sanki arkaplanda \u015fark\u0131n\u0131n baterisini ger\u00e7ekten siz \u00e7al\u0131yormu\u015fsunuz gibi muazzam bir his de verebiliyor. \u00dcstelik do\u011fru d\u00fczg\u00fcn oynayan taikocu say\u0131s\u0131 T\u00fcrkiye standartlar\u0131nda da \u00e7ok az, g\u00fczel bir havas\u0131 da olmuyor de\u011fil eheh (Bu arada bahsetmeden edemiycem ben taikoyu ilk denedi\u011fimde -Rain- beni izlerken \"beni taikodan so\u011futtun\" demi\u015fti. D\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcn o kadar k\u00f6t\u00fc bir oyuncuydum, hi\u00e7bir \u015fey anlam\u0131yordum. Ama sevince oluyor be <3)<\/span> (UnderminE)<\/strong>9-Ciddi anlamda geli\u015fmek isteyen, fark yaratmak isteyen ki\u015filere ne \u00f6nerirsiniz?(daha \u00e7ok oyna,pratik yap,farkl\u0131 tarz haritalar oyna d\u0131\u015f\u0131nda!)<\/strong>-SADECE TAIKO MODUNA \u00d6ZEL OLARAK YAPILAN HAR\u0130TALARI OYNAYIN VE PP'N\u0130ZE ALDANMAYIN!Bu c\u00fcmleyi osu! hayat\u0131n\u0131z boyunca unutmay\u0131n. Hi\u00e7bir zaman pp'nize bak\u0131p \u00fcz\u00fclmeyin ya da \"OHA \u015eU MAP 200 PP VER\u0130YOR HEMENOYNAMALIYIM\" d\u00fc\u015f\u00fcncesini kafan\u0131za hi\u00e7bir zaman sokmay\u0131n. Her zaman kendiniz olun, y\u00fcksek derecesi olan oyuncular\u0131n oynay\u0131\u015flar\u0131n\u0131 izleyin, yava\u015flat\u0131p izleyin ve tu\u015flara nas\u0131l bast\u0131\u011f\u0131n\u0131 anlamaya \u00e7al\u0131\u015f\u0131n. Bir haritay\u0131 hatas\u0131z bitirene kadar tekrar deneyin. Hata yapt\u0131\u011f\u0131n\u0131z yerde ragequit atmaktansa haritay\u0131 bitirin ve sonra tekrar deneyin.<\/span> (Apollon the Red)<\/strong>-Kendilerini geli\u015ftirmek i\u00e7in Hard Rock modunun \u00f6zellikle \u00fcst\u00fcnde durmalar\u0131 gerekiyor. Hidden ile kafalar\u0131n\u0131n kar\u0131\u015faca\u011f\u0131n\u0131 d\u00fc\u015f\u00fcnd\u00fc\u011f\u00fcm onu sonraki plana, geli\u015ftikleri zamana b\u0131rakmalar\u0131 daha iyi olur. E\u011fer asian de\u011filseniz 200BPM mapleri DT ile oynaman\u0131z\u0131 \u00f6nermem, geli\u015fti\u011finizde bile.<\/span>(zigizigiefe)<\/strong>-Taiko ger\u00e7ekten \u00e7ok farkl\u0131 \u015fekillerde oynanabiliyor. Bunlar\u0131n en \u00e7ok kullan\u0131lan\u0131 (d = k\u0131rm\u0131z\u0131, k = mavi nota olarak varsayarsak) kddk bi\u00e7iminde tu\u015f dizilimi veya ddkk \u015feklinde tu\u015f dizilimidir. Oyuncu, taikoya ba\u015flad\u0131\u011f\u0131nda hangi tu\u015f diziliminin kendine rahat geldi\u011fini ve nas\u0131l en rahat oynad\u0131\u011f\u0131n\u0131, yani ka\u00e7 parmak kullanarak rahat oynad\u0131\u011f\u0131n\u0131 \u00f6\u011frenmelidir. Kendim i\u00e7in konu\u015fay\u0131m, ben kddk oyuncusuyum ve sadece i\u015faret parmaklar\u0131m\u0131 kullan\u0131yorum. Bunun avantajlar\u0131 var, dezavantajlar\u0131 var. Ayn\u0131s\u0131 ddkk i\u00e7in de ge\u00e7erli, monostreamlerde (dddddd veya kkkkkk \u015feklinde gelen notalarda) sadece tek el kullan\u0131ld\u0131\u011f\u0131ndan dolay\u0131 oyuncular zorlanabilir. kddk oyuncular\u0131nda bu tarz bir sorun g\u00f6zlenmez. En \u00e7ok kullan\u0131lan stil (japonlar\u0131 \u00e7\u0131kar\u0131rsak) ddkk stilidir, \u00e7\u00fcnk\u00fc kddk stiline g\u00f6re notalar\u0131 s\u0131rayla okumaktansa direk hangi renk oldu\u011funu okuyup o elle-parmakla basarak notay\u0131 do\u011fru bir \u015fekilde \u00e7ald\u0131rabilir. Yerine g\u00f6re 2, yerine g\u00f6re 3 veya yerine g\u00f6re 5 parmak kullanan oyuncular bile var. O y\u00fczden, taikoya ba\u015flarken \u00f6ncelikle hangi tu\u015f diziliminin size en rahat geldi\u011fini tespit etmek gerekir. Buna ek olarak, kesinlikle acc korumalar\u0131n\u0131 \u00f6neririm. Taikoda bir FC yi acc yi y\u00fcksek tutarak ge\u00e7ebilme \u015fans\u0131n\u0131z vard\u0131r, komboya STD kadar ba\u011fl\u0131 de\u011fildir. Accuracy korumak taikoda kombo tutturmaktan daha \u00f6nemlidir.<\/span> (frukoyurdakul)<\/strong>-Osu bence bir enstr\u00fcman \u00e7almaya benziyor. Nas\u0131l bir enstr\u00fcman\u0131 \u00f6\u011frenmek ve iyi \u00e7almak i\u00e7in bol bol pratik yapmaktan ba\u015fka yol yoksa osuda geli\u015fmek de \u00f6yle. Tabi geli\u015fme s\u00fcresi ki\u015fiden ki\u015fiye, g\u00fcnde ka\u00e7 saat oynad\u0131\u011f\u0131na ve bunun gibi etkenlere g\u00f6re de\u011fi\u015fir. Baz\u0131 insanlar g\u00fcnde 1 saat oynayarak g\u00fcnde 3-4 saat oynayanlardan \u00e7ok daha iyi olabilirler. Bunun \u00f6rnekleri var. Farkl\u0131 bir \u00f6neri olarak kendilerini zorlayabilirler. 4-5 y\u0131ld\u0131z oynuyorlarsa 7 denesinler. Birka\u00e7 g\u00fcn hatta birka\u00e7 hafta oynayamayacaklar ama daha sonra haritan\u0131n yar\u0131s\u0131na gelebildiklerini belki de bitirebildiklerini g\u00f6recekler. <\/span>(Jukiaz)<\/strong>- Modlarla yat\u0131p modlarla kalkmas\u0131 gerekiyor bu arkada\u015f\u0131n. \u00c7\u00fcnk\u00fc taiko maplerini art\u0131k herkes bir \u015fekilde ge\u00e7ebiliyor. Oyuncular aras\u0131ndaki fark\u0131 tamamen ekledi\u011fin modlar yarat\u0131yor. Mesela HD\/HR modlar\u0131n\u0131 birlikte kullanan oyuncu say\u0131s\u0131 (zor maplerden bahsediyorum) epey az\u0131nl\u0131kta. En az\u0131ndan sadece bu iki modu ekleyerek y\u00fcksek y\u0131ld\u0131zl\u0131 mapleri ge\u00e7meyi ba\u015far\u0131rsa belli \u00e7apl\u0131 bir fark yaratm\u0131\u015f olur diye d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyorum. G\u00f6n\u00fcl ister Inner Oni'ye Flashlight ekleyip oynas\u0131n ama o kadar fark bizim memleketten \u00e7\u0131kmaz bence.<\/span> (UnderminE)<\/strong>10-D\u011fier oyun modlar\u0131na k\u0131yasla oyuncular\u0131n playcountlar\u0131 ve oyun i\u00e7i s\u00fcreleri neden \u00e7ok \u00e7ok daha az? Bunun sebebi taiko i\u00e7in yap\u0131lm\u0131\u015f ranked haritalar\u0131n azl\u0131\u011f\u0131 m\u0131 yoksa di\u011fer modlara g\u00f6redaha \u00e7abuk \u00f6\u011frenilmesi ve h\u0131zl\u0131 geli\u015fme mi?<\/strong>-Oyuncunun eli al\u0131\u015ft\u0131\u011f\u0131 anda onu kimse tutamaz. 24 saatte 1.5k pp kast\u0131\u011f\u0131m g\u00fcn akl\u0131ma geldi. Hem taiko i\u00e7in yap\u0131lan baz\u0131 \"farm\" maplerinin y\u00fcksek say\u0131da pp vermesi ve maplerin s\u0131n\u0131rl\u0131 olmas\u0131 playcount ve oynay\u0131\u015f s\u00fcresini d\u00fc\u015f\u00fck tutuyor.<\/span> (Apollon the Red)<\/strong>-Alakas\u0131 yok.Taiko oynamaya ba\u015flay\u0131p h\u0131zl\u0131ca y\u00fcksek derecelere ula\u015fan oyuncular\u0131n b\u00fcy\u00fck bir \u00e7o\u011funlu\u011fu daha \u00f6nceden Taiko no Tatsujin oynam\u0131\u015f ki\u015filer._yu68 (Taiko D\u00fcnya 1.si) de buna dahil.Ayn\u0131 \u015fey osu!mania i\u00e7in de ge\u00e7erli.osu!maniaya ba\u015flay\u0131p h\u0131zl\u0131ca rank atlayan ki\u015filerin b\u00fcy\u00fck bir b\u00f6l\u00fcm\u00fc daha \u00f6nceden Stepmania,O2Jam,Lunatic Rave vb. oynam\u0131\u015f ki\u015filer de\u011fil mi zaten? <\/span>(zigizigiefe)<\/strong>- Playcountlar neden az bilmiyorum. Nintendoda \"Taiko no Tatsujin\" diye bir oyun var. \u00c7o\u011fu oyuncunun oradan tecr\u00fcbesi olabilir. Birde patternler y\u00fcz\u00fcnden diye tahmin ediyorum. Taikoda mania yada std kadar \u00e7ok say\u0131da ve kar\u0131\u015f\u0131k patternler yok bu y\u00fczden \u00f6\u011frenmesi biraz daha kolay.<\/span> (Jukiaz)<\/strong>- \u015eimdi taiko maplerinin az oldu\u011fu ka\u00e7\u0131n\u0131lmaz. Ama son 2 y\u0131ld\u0131r falan bu engelin ufaktan a\u015f\u0131ld\u0131\u011f\u0131n\u0131 d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyorum. Bir de standard\u0131n aksine taiko mapleri genelde \u00e7ok uzun \u015fark\u0131lardan olu\u015fmuyor, Taiko no Tatsujin (yani taikonun al\u0131nd\u0131\u011f\u0131 orijinal oyun) \u015fark\u0131lar\u0131n\u0131 kulland\u0131klar\u0131 i\u00e7in k\u0131sa k\u0131sa mapler oluyor. Onun haricinde en \u00fcstte de dedi\u011fim gibi taikoyu oynad\u0131k\u00e7a fark edece\u011finiz \u015fey asl\u0131nda Insane difflerin \u00e7o\u011funlukla ayn\u0131 nota kal\u0131plar\u0131ndan olu\u015fmas\u0131. Aradaki fark sadece h\u0131zlar\u0131 ve ufak bir ka\u00e7 nota dizilimi oluyor. O y\u00fczden bu fark\u0131 g\u00f6rebilen oyuncular zaten bir nevi belli bir \u00e7\u0131tan\u0131n \u00fcst\u00fcne \u00e7\u0131kabilmi\u015f oluyorlar. Oradan itibaren taikoyu b\u0131raksa bile geri d\u00f6nd\u00fc\u011f\u00fcnde 1-2 mapten sonra ayn\u0131 k\u0131vam\u0131 yakalayabiliyor. As\u0131l zaman gerektiren k\u0131s\u0131m Extra zorlu\u011fundakileri ge\u00e7ebilmek ve genelde i\u015fin bu k\u0131sm\u0131na dalmak istemiyor \u00e7o\u011fu taikocu. Ben Oni veya baz\u0131 Inner Oni mapleri oynayay\u0131m bana yetiyor diyorlar. Sonu\u00e7ta bunlar da pp veriyor, \u00fcstelik keyif de ayn\u0131 keyif. Fazlas\u0131 art\u0131k standardda \u015fu kimsenin kolay kolay ge\u00e7emedi\u011fi 1-2 zorlu\u011fa sahip overmapleri ge\u00e7meye \u00e7al\u0131\u015fmaya benziyor. Bu arkada\u015flar da \u00fclkemizde az\u0131nl\u0131kta. Tercih meselesi i\u015fte.<\/span> (UnderminE)<\/strong><\/div>\n <\/div>\n <\/div>\n\n \n Last edited by HakoFixed<\/a> 2017-08-05T12:37:29+00:00<\/time>, edited 10 times in total.\n <\/div>\n \n \n <\/div>\n <\/div>\n \n \n \n <\/a>\n <\/div>\n \n \n HakoFixed<\/a>\n\n \n \n \n \n \n <\/span>\n <\/a>\n <\/div>\n \n \n \n 121 posts\n <\/a>\n <\/div>\n\n \n ed October 2015<\/strong>\n <\/div>\n <\/div>\n\n \n \n \n \n \n Topic Starter\n <\/span>\n <\/div>\n \n \n HakoFixed<\/a>\n\n \n 2017-03-26T07:16:38+00:00<\/time>\n <\/a>\n <\/div>\n <\/div>\n\n <\/div>\n\n \n \n MANIA MANIA MANIA MANIA MANIA<\/strong><\/span><\/center>1-Mania'y\u0131 nas\u0131l tan\u0131mlars\u0131n? \u015e\u00f6yle ki bir \u00e7ok insan ilk ba\u015flarda std modunu g\u00f6r\u00fcnce 'oha adamdaki refleks'e bak' deniyor.Fakat sonra oynamaya ba\u015flad\u0131k\u00e7a \u00f6yle olmad\u0131\u011f\u0131 'reading, ritim ve kas haf\u0131zas\u0131' terimleri ile tan\u0131\u015f\u0131l\u0131yor. Bu mod i\u00e7in de ayn\u0131lar\u0131 ge\u00e7erli mi?<\/strong>-Tabiki de ge\u00e7erli. Ne kadar farkl\u0131 olsalar da ikisi de ritm oyununun bir par\u00e7as\u0131 oldu\u011fu i\u00e7in bu klasmanlara hakim olmadan oynamak neredeyse imkans\u0131z.<\/span> (SS Officer)<\/strong>-Ben \u015f\u00f6yle tan\u0131mlar\u0131m h\u0131z ve ritim oyunu ve bu refleks geli\u015ftirme olay\u0131n\u0131 sa\u00e7ma buluyorum sadece oyunu oynayarak oynad\u0131\u011f\u0131n oyun da geli\u015firsin.<\/span> (Saki Desu)<\/strong>-Mania da t\u0131pk\u0131 di\u011fer modlar gibi m\u00fczik ve ritim oyunudur tek fark\u0131 ise oynan\u0131\u015f tarz\u0131n\u0131n farkl\u0131 olmas\u0131.Ve evet ge\u00e7erlidir \u00e7\u00fcnk\u00fc di\u011fer modlar gibi maniada da patternleri okuyup anlayabilmeniz i\u00e7in reading ritim ve kas haf\u0131zas\u0131 gerekli.<\/span> (Plox)<\/strong>Bu mod i\u00e7in ayn\u0131s\u0131 ge\u00e7erli oldu\u011funu s\u00f6yleyebilirim ancak std ye g\u00f6re daha zor al\u0131\u015fma s\u00fcreci oldu\u011funu s\u00f6yleyebilirim oyuncular zaten genelde maniay\u0131 geli\u015fmedikleri i\u00e7in b\u0131rak\u0131yorlar \u015fahsen ben de b\u0131rakmay\u0131 d\u00fc\u015f\u00fcnd\u00fcm ama oynad\u0131\u011f\u0131n s\u00fcrece her zaman bir progress vard\u0131r bence.<\/span> (Cololuga)<\/strong>2-Mania'da g\u00f6r\u00fcld\u00fc\u011f\u00fc gibi AR ve CS yok. O zaman bu gelen notalar neye g\u00f6re ve hangi boyutlarda geliyor?<\/strong>- Mania'da tu\u015flar\u0131n boyutlar\u0131 (skinler hari\u00e7) asla de\u011fi\u015fmez. Yukar\u0131dan d\u00fc\u015f\u00fc\u015f (veya yukar\u0131ya \u00e7\u0131k\u0131\u015f) h\u0131zlar\u0131 ise \u015fark\u0131n\u0131n BPM'ine ve kendi ayarlayabildi\u011fimiz scroll speede g\u00f6re de\u011fi\u015fir.<\/span> (SS Officer)<\/strong>-Ar-cs yok zaten mania da b\u00f6yle bir \u015feye gerek yok bpm ve hp vard\u0131r maniada bpm mapin h\u0131z\u0131n\u0131 belirler oyunu zorla\u015ft\u0131r\u0131r hp genelde y\u00fcksektir mania maplerinde 8-9 aras\u0131.<\/span> (Saki Desu)<\/strong>-Mania'da g\u00f6r\u00fcld\u00fc\u011f\u00fc gibi Ar ve CS yok \u00e7\u00fcnk\u00fc ar ve cs yi gerektiren bi \u015fey yok modda.Gereken \u015feyler Bpm ve hp onun d\u0131\u015f\u0131nda zaten d\u00fc\u015f\u00fc\u015f h\u0131z\u0131n\u0131z\u0131 f3 f4 tu\u015flar\u0131yla al\u0131\u015ft\u0131\u011f\u0131n\u0131z h\u0131za g\u00f6re ayarlayabiliyorsunuz. <\/span> (Plox)<\/strong>\u00d6ncelikle manian\u0131n ar sistemine gelirsek asl\u0131nda biz scroll speed demeyi tercih ediyoruz ar den bir fark\u0131 yok sadece oyuncular istedi\u011fi scroll speedte oynayabiliyor ar nin aksine oyunda bir ayar var yeni ba\u015flayan herkese \u00f6neririm (osu!mania kayd\u0131rma h\u0131z\u0131n\u0131 BPM ile \u00f6l\u00e7eklendir) diye bir \u015fey olacak onu kapal\u0131 tutarsan\u0131z her mapte ar niz ayn\u0131 olur normalde bpm e g\u00f6re ar si de\u011fi\u015fiyor boyutuna gelirsek boyutu tamamen skinle ilgili.Ayr\u0131ca scroll speedin oyuna katt\u0131\u011f\u0131 ekstra bir \u015fey yok isteyen 10 scroll speed de oynar isteyen 36 da oynar nas\u0131l rahatsan\u0131z ona g\u00f6re <\/span> (Cololuga)<\/strong>3-Yeni ba\u015flayan birisi i\u00e7in kendine uygun haritay\u0131 bulmas\u0131nda haritan\u0131n genel zorluk seviyesi(star)en belirleyici fakt\u00f6r m\u00fcd\u00fcr?<\/strong>-E\u011fer bu oyunda 5 y\u0131ld\u0131z\u0131n alt\u0131nda \u015fark\u0131 olmasayd\u0131, insanlar yine de ba\u015flar m\u0131yd\u0131? Ben yeni ba\u015flayanlara zorluktan ziyade sevdiklerini oynamalar\u0131n\u0131 tavsiye ederim \u00e7\u00fcnk\u00fc sevdi\u011fin \u015fark\u0131y\u0131 zaten biliyorsundur ve o \u015fark\u0131n\u0131n ritmini ezberlemek i\u00e7in ayr\u0131 bir u\u011fra\u015f vermezsin, bu \u015fekilde de oyun mekaniklerini daha iyi \u00f6\u011frenirsin.<\/span> (SS Officer)<\/strong>-Oyunda zorluk seviyesi bana sorarsan\u0131z sadece reading stamina vs vs i\u00e7in gerekli olan bir \u015fey.Onun d\u0131\u015f\u0131nda zorlu\u011fun yeni ba\u015flayan birisinin kendine uygun haritay\u0131 bulmas\u0131nda bi fakt\u00f6r oldu\u011funu d\u00fc\u015f\u00fcnm\u00fcyorum.<\/span> (Plox)<\/strong>Hep derim osu mania da star sistemi biraz yanl\u0131\u015f yani 4.2 star olan bir map 5.6 hatta 9 star mapten bile zor olabilir star \u0131 belirleyen tek \u015fey mapper\u0131n koydu\u011fu patern ve \u00e7ok rahat star ekleyen pattern ler bulunmakta oyunda.Ama oyuna yeni ba\u015flad\u0131ysan\u0131z starlar\u0131 takip etmek yarar\u0131n\u0131za olur \u00e7\u00fcnk\u00fc ba\u015flang\u0131\u00e7 seviyelerde patternler o kadar da karma\u015f\u0131k de\u011fil yada birilerinden kendisine uygun mapte isteyebilir kendileri i\u00e7in <\/span> (Cololuga)<\/strong>4-Bu 4k-7k nedir? neden oyuncular sadece bu ikisini oynuyor? Modlar ekran\u0131nda 1k\/2k\/3k\/5k\/6k\/8k\/9k var bunlar tam olarak ne i\u015fe yarar?4k ve 7k d\u0131\u015f\u0131ndaki di\u011fer key se\u00e7enekleri ranked m\u0131? Sadece 3k oynayarak s\u0131ralama kas\u0131labilir mi?<\/strong>-Bu asl\u0131nda en \u00e7ok sorulan sorulardan birisi. E\u011fer osudan \u00f6nce ba\u015fka ritm oyunu oynamad\u0131ysan\u0131z, bu durum pek de sizinle alakal\u0131 de\u011fil asl\u0131nda. A\u00e7\u0131k konu\u015fal\u0131m, osu! orjinal bir oyun de\u011fil. Standart modu dahi ba\u015fka bir oyunun (bkz : Osu! Tatakae! Ouendan) inovasyonu. Di\u011fer modlar da hakeza b\u00f6yle. Mania modu ise farkl\u0131 ritm oyunlar\u0131n\u0131n (spesifik olarak isimlendirmek gerekirse VSRG yani Vertical Scrolling Rythm Game) osu platformuna entegre edilmi\u015f hali. Bu oyunlar orjinalinde (istisnalar hari\u00e7) sadece 4 ve 7 tu\u015fluydu. Mania modunun kemik kadrosu bu oyunlardan gelmi\u015f oldu\u011fu i\u00e7in, \u015fark\u0131lar ve pop\u00fclarite de yine buna g\u00f6re \u015fekilleniyor. Bu oyunlar\u0131n en pop\u00fcler olanlar\u0131 : Stepmania (4K), o2jam (7K), BMS IIDX Serisi - Lunatic Rave 2 (7-8k), Sound Voltex (aka SDVX, efetkleri saymazsak yine 4k)<\/span>(SS Officer)<\/strong>-\u00c7o\u011funlukla ranked olan mapler 4k ve 7k d\u0131r s\u0131ralama da y\u00fckselmesi i\u00e7in bir oyuncunun ya 7k yada 4k ikisinden birini oynamas\u0131 laz\u0131m 5k ve 3k oynayarak rank atl\u0131yamaz<\/span> (Saki Desu)<\/strong>5-B\u00f6yle \u00fc\u00e7gen olan notalar var(step mania) o nedir? Ranked m\u0131d\u0131r? 4k step mania ile normal 4k mania aras\u0131nda sadece g\u00f6r\u00fcn\u00fc\u015f fark\u0131 m\u0131 var?<\/strong>-Yukar\u0131da da a\u00e7\u0131klad\u0131\u011fjm gibi, Stepmania ba\u015fka bir oyun, e\u011fer yay\u0131nc\u0131lar\u0131 takip ediyorsan\u0131z o g\u00f6rd\u00fc\u011f\u00fcn\u00fcz ok (\u00fc\u00e7gen de\u011fil) \u015feklindeki notalar sadece skin.<\/span> (SS Officer)<\/strong>Evet stepmania diye bir oyun var t\u0131pk\u0131 mania gibi ancak notalar a\u015fa\u011f\u0131dan yukar\u0131 do\u011fru ve tu\u015flar yerine oklar g\u00f6rm\u00fc\u015f olabilirsiniz ya da skin de g\u00f6rm\u00fc\u015f olabilirsiniz ve tek fark\u0131 g\u00f6r\u00fcnt\u00fc diye bilirim stepmania da 2-3 tane ho\u015fuma giden mekanikler var mesela o!mania da bir mapi h\u0131zland\u0131rmak i\u00e7in sadece dt yani mapi 1.5 kat\u0131na \u00e7\u0131kartabiliyoruz stepmania da ise kendine g\u00f6re oranlayabiliyorsun ister mapi 1.2 h\u0131z\u0131nda ister 1.5 ister 2.5 h\u0131z\u0131nda oynayabilirsin bir di\u011feri mine lar stepmania da minelara basarsan\u0131z skorunuz ve hp niz d\u00fc\u015f\u00fcr\u00fcy\u00fcor minelar nedir? mineler t\u0131pk\u0131 nota gibi ancak g\u00f6r\u00fcnt\u00fcs\u00fc fark edilebilir bir bi\u00e7imde basma yerinize gidiyor ve basarsan\u0131z patlat\u0131yorsunuz patlatmaman\u0131z laz\u0131m bu mekanik benim ho\u015fuma gidiyordu.K\u0131saca mania ile stepmania aras\u0131nda pek fark yok ve stepmania n\u0131n g\u00f6r\u00fcnt\u00fcs\u00fcn\u00fc ho\u015f buluyorsan\u0131z onlar\u0131 osu da da bulabilirsiniz \u015fahsen ben stepmania skini kullanmaktay\u0131m <\/span> (Cololuga)<\/strong>6-Co-op modu nedir, ne i\u015fe yarar, yeni ba\u015flayan birisi i\u00e7in \u00f6nerilir mi, ne zaman a\u00e7\u0131lmal\u0131?<\/strong>-Co-op modu, bir klavye ile iki ki\u015finin oynamas\u0131na imkan sa\u011flar. Unranked bir mod ve yan\u0131n\u0131zda birisi yoksa a\u00e7man\u0131z\u0131 \u00f6nermem.<\/span> (SS Officer)<\/strong>7-Harita modlar\u0131(hr\/dt\/ht hepsi yani) t\u0131pk\u0131 std'deki gibi ayn\u0131 i\u015fleve mi sahipler? \u0130\u015flevden kast\u0131m \u00f6rn hr de dairelerin k\u00fc\u00e7\u00fclmesi ar'nin artmas\u0131 od'nin artmas\u0131 gibi.<\/strong>-Maniada baz\u0131 harita modlar\u0131 farkl\u0131d\u0131r. Hard Rock : Standarttaki gibi daireler ve approach rate olmad\u0131\u011f\u0131 i\u00e7in, notalara hangi zamanda basmam\u0131z gerekti\u011fini belirleyen s\u00fcre katsay\u0131s\u0131n\u0131 zorla\u015ft\u0131r\u0131r ve hp draini y\u00fckseltir. Hidden : Maniada 2 farkl\u0131 hidden modu mevcut. Fade In ve Fade Out. Bu iki mod da kombo yapt\u0131k\u00e7a ekran\u0131n tamam\u0131n\u0131 kaplamaya ba\u015flayan karanl\u0131k \u00fczerine kurulu. Birisinde yukar\u0131dan a\u015fa\u011f\u0131ya di\u011ferinde ise tam tersi istikamette bir g\u00f6r\u00fc\u015f engellemesi uygulan\u0131r. Flaslight : Ekran\u0131n sadece (k\u00fc\u00e7\u00fck) bir k\u0131sm\u0131 g\u00f6r\u00fcn\u00fcr halde olur.<\/span> (SS Officer)<\/strong>-Evet b\u00fct\u00fcn modlar ayn\u0131 \u00f6zeli\u011fe sahip ama cs olmad\u0131\u011f\u0131ndan nota k\u00fc\u00e7\u00fclmesi yok onun yerine olan her\u015fey var mapin biraz daha h\u0131zlanmas\u0131 ve acc daha \u00e7abuk d\u00fc\u015fmesi gibi ez modu da ayn\u0131 \u015fey ge\u00e7erli sadece cs olay\u0131 yok.<\/span> (Saki Desu)<\/strong>8-Daha \u00f6nce Osu!'nun herhangi bir modunda yeterli tecr\u00fcbeye sahip birisi bu mod'a ge\u00e7ece\u011fi zaman mania i\u00e7in yap\u0131lm\u0131\u015f haritalardan m\u0131 ba\u015flamal\u0131 yoksa herhangi bir harita ba\u015flang\u0131\u00e7 i\u00e7in yeterli midir? Ayn\u0131 soru daha \u00f6nce hi\u00e7 Osu! oynamam\u0131\u015f ki\u015fi i\u00e7in de ge\u00e7erli.<\/strong>-Durum ne olursa olsun, mania moduna yeni ba\u015flayan biri moda \u00f6zel maplerle ba\u015flamal\u0131d\u0131r. Standart \u00e7evirisi mapleri sonralardan pattern al\u0131\u015ft\u0131rmas\u0131 i\u00e7in \u00f6neririm.<\/span> (SS Officer)<\/strong>-Sadece mania maplerini oynmas\u0131 laz\u0131m std dan \u00e7eviri mapler mania i\u00e7in \u00e7ok k\u00f6t\u00fc.<\/span> (Saki Desu)<\/strong>-Mania ba\u015flayacaksa sonralarda da maniaya \u00f6zel maplerle devam edece\u011fi i\u00e7in maniaya \u00f6zel mapleri oynamas\u0131n\u0131 \u00f6neririm.Convert maplerine gelecek olursak ln al\u0131\u015ft\u0131rmas\u0131 i\u00e7in iyi mapler<\/span> (Plox)<\/strong>Kesinlikle osu mania i\u00e7in yap\u0131lm\u0131\u015f maplerden ba\u015flanmal\u0131 convert mapler \u00e7ok sa\u00e7ma ve random paternlerden olu\u015fuyor belki 0-1.5 star aras\u0131nda convert oynanabilir parmaklar\u0131n al\u0131\u015fmas\u0131 i\u00e7in ancak yine de \u00f6nermiyorum <\/span> (Cololuga)<\/strong>9-Bu soru benim ki\u015fisel sorum. Biliyoruz ki std'de 2 star haritaya hr\/dt eklemenin extra 2-3pp den ba\u015fka getirisi yok, \u00f6zellikle yeni ba\u015flayan oyuncular i\u00e7in. Onun yerine zaten bir kademe daha y\u00fcksek zorluk seviyesine sahip haritalar\u0131 oynamak daha iyi.Peki mania i\u00e7in de bu ge\u00e7erli mi? Ge\u00e7erli de\u011filse benim gibi 3-4 saat sadece mania oynam\u0131\u015f birisi mod eklerse daha h\u0131zl\u0131 bir geli\u015fim olur mu?<\/strong>-4-5 aya kadar, maniada hi\u00e7bir mod ekstra puan sa\u011flam\u0131yordu bize fakat art\u0131k Double Time ve (az da olsa) Flaslight modlar\u0131 ekstra puan sa\u011fl\u0131yor. Standart modunu da \u00e7ok oynad\u0131m ve anlad\u0131\u011f\u0131m kadar\u0131yla 4-5 y\u0131ld\u0131z zorluklar\u0131na kadar patternlar \u00e7ok da \u00f6nemli de\u011fil fakat maniada pattern i\u015fi ana dallardan biri oldu\u011fu i\u00e7in ilk ba\u015flayan birisine pattern\u0131 h\u0131zland\u0131r\u0131p daha h\u0131zl\u0131 oynamas\u0131ndan ziyade tutarl\u0131 basmaya \u00e7al\u0131\u015fmas\u0131n\u0131 tavsiye ederim. <\/span>(SS Officer)<\/strong>-Evet sadece oynayarak geli\u015febilirsin ve kendi seviyenden \u00fcst mapleri oynaman da iyi olur.<\/span> (Saki Desu)<\/strong>-Evet ge\u00e7erli. Ben yeni ba\u015flayan bi oyuncuya mod a\u00e7\u0131p oynamas\u0131n\u0131 tavsiye etmem.\u00c7\u00fcnk\u00fc daha yeni ba\u015flad\u0131\u011f\u0131 i\u00e7in pattern hakimiyeti az olacak ve mod a\u00e7\u0131p bunu daha da zorla\u015ft\u0131raca\u011f\u0131 i\u00e7in oyundan s\u0131k\u0131l\u0131p oyunu b\u0131rakma ihtimali y\u00fcksek.Bu y\u00fczden mod a\u00e7\u0131p oynamaktansa daha zor mapleri oynamas\u0131n\u0131 tavsiye ederim.B\u00f6ylelikle hem pattern hakimiyetini geli\u015ftirir hem de oyundan s\u0131k\u0131lmaz.Peki ne zaman mod a\u00e7mal\u0131? Bana sorarsan\u0131z bir mania oyuncusu 3-4* mapleri temiz oynayabildikten sonra mod a\u00e7arsa daha do\u011fru olur.<\/span> (Plox)<\/strong>Mod kullanmak tamamen sizin verece\u011finiz bir karar olacak ama yeni ba\u015flayanlar\u0131n mod kullanmamas\u0131n\u0131 \u00f6neririm ve dt ye en az bi 4-5 star aras\u0131 oynayana bilene kadar dokunulmamas\u0131n\u0131 \u00f6nerece\u011fim dt d\u0131\u015f\u0131nda modlar\u0131n bir pp getirisi yoktur o y\u00fczden mape mod eklemek tamamen size kalm\u0131\u015f bir \u015feydir ve modlarla bence geli\u015fimi daha yava\u015flat\u0131rs\u0131n\u0131z <\/span> (Cololuga)<\/strong>10-Taiko ile Mania di\u011fer iki mod'a nazaran daha birbirlerine yak\u0131n oldu\u011fu i\u00e7in, ikisinden birinde tecr\u00fcbesi olan birisi, di\u011fermod'a ge\u00e7ti\u011fi zaman daha kolay geli\u015fme g\u00f6sterebilir mi?<\/strong>-Evet. Bu soru hakk\u0131nda bir oyuncuyu \u00f6rnek g\u00f6sterebilirim size. https:\/\/osu-ppy-sh.tvgratuite.org\/u\/Ikkun<\/a> , lakin bunun bir dezavantaj\u0131 var. Mania vertical (dikey) taiko ise horizontal (yatay) oynan\u0131\u015f stillerine sahip oldu\u011fu i\u00e7in, ikisinin aras\u0131nda yap\u0131lan ge\u00e7i\u015flerde \u00f6nce oynanan modu okuma yetene\u011finiz zarar g\u00f6rebilir. Dikkat edin. <\/span>(SS Officer)<\/strong>-Bence bu ki\u015fiye g\u00f6re de\u011fi\u015fir ben \u00f6yle d\u00fc\u015f\u00fcnm\u00fcyorum.<\/span> (Saki Desu)<\/strong>-Elbette g\u00f6sterebilir.Bana sorarsan\u0131z std'den maniaya mania'dan std'ye ge\u00e7en biri bile daha kolay geli\u015fme g\u00f6sterebilir.Tek s\u0131k\u0131nt\u0131 bence reading olacakt\u0131r.O da halledilmeyecek bir \u015fey de\u011fil.<\/span> (Plox)<\/strong>11-Sizce insanlar neden mania modunu oynamay\u0131 tercih etmeliler? Std'yi se\u00e7en insanlar\u0131 az \u00e7ok anlayabiliyorum, g\u00f6zlerine \u00e7ok farkl\u0131 geliyor 'oha \u015funa bak'dedirten bir mod ilk bak\u0131\u015fta. Mania bana kal\u0131rsa ileri seviyede \u00e7ok \u00e7ok daha zor ve komplike oldu\u011fu i\u00e7in biraz zor geliyor ve di\u011fer insanlar\u0131n da bu y\u00f6ndefikirlere sahip oldu\u011funu d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyorum. Bu konu hakk\u0131nda ne d\u00fc\u015f\u00fcn\u00fcyorsunuz?<\/strong>-Benim maniaya ba\u015flama amac\u0131m tamamen farkl\u0131yd\u0131 tabi ama \u015f\u00f6yle bir \u015fey s\u00f6yleyebilirim :Hangi oyun olursa olsun, o oyunda ilerledi\u011finiz zaman hep daha da zorunu isteyeceksiniz \u00e7\u00fcnk\u00fc kimse kolay oynamaktan ho\u015flanmaz. Hep daha zor, hep daha zor derken en sonunda limite ula\u015facaks\u0131n\u0131z. Ben mania veya standart daha zor demeyece\u011fim, zaten diyemem de ama hangisinin en zor limiti y\u00fcksek bence buna siz karar verin. <\/span>(SS Officer)<\/strong>-Benim fikrim her modun ileri seviyelerde en az di\u011fer modlar kadar komplike oldu\u011fu y\u00f6n\u00fcnde.Bunu sadece maniayla s\u0131n\u0131rland\u0131ramay\u0131z.T\u00fcrkiye'deki oyuncular\u0131n \u00e7o\u011fu osuyu sadece standartla tan\u0131y\u0131p onla devam ettikleri i\u00e7in di\u011fer modlara \"Oha lan bu \u00e7ok zor ben bunu oynayamam\" g\u00f6z\u00fcyle bak\u0131yorlar ve oynamay\u0131 reddediyorlar.Ancak kendi oynad\u0131klar\u0131 modun da o g\u00f6zle bakt\u0131klar\u0131 modlar kadar komplike ve zor oldu\u011funu farketmiyorlar.Bu bak\u0131\u015f a\u00e7\u0131s\u0131ndan kurtulmal\u0131 ve standart kadar di\u011fer modlara da y\u00f6nelmeli, yeni ba\u015flayan oyunculara di\u011fer modlar\u0131 tan\u0131tmal\u0131y\u0131z.Mania'y\u0131 neden tercih etmeliyiz sorusuna gelirsek; asl\u0131nda maniay\u0131 tercih etmeliyiz diye bi \u015fey yok.\u00c7\u00fcnk\u00fc her ki\u015finin be\u011fendi\u011fi mod farkl\u0131 oldu\u011fu i\u00e7in bir insana maniay\u0131 se\u00e7melisin ya da ctb yi taikoyu se\u00e7melisin demek yanl\u0131\u015f olur.Ben insanlar\u0131n mania'y\u0131 se\u00e7mesini istiyorum \u00e7\u00fcnk\u00fc hem benim iyi oldu\u011fum bir mod hem de T\u00fcrkiye'de oynayan ki\u015fi say\u0131s\u0131n\u0131n az olmas\u0131.<\/span> (Plox)<\/strong>Bence insanlar mania ya bir osunun oyunu olarak bakmamal\u0131lar bir vsrg(vertical scrolling rhythm game)oyunu olarak bakaml\u0131lar.Yani demek istedi\u011fim osu ya ba\u015flayan ki\u015finin ilgisini \u00e7eken \u015fey genelde yuvarlaklara basmak olur o y\u00fczden kimseden maniay\u0131 tercih etmesini bekleyemem.\u0130lk bak\u0131\u015fta zor oldu\u011funu kabul ediyorum hatta \u00f6\u011frenmesi en zor mod oldu\u011funu s\u00f6yleyebilirim manian\u0131n ama geli\u015fmesi di\u011fer modlara g\u00f6re daha basit oldu\u011funu s\u00f6yleyebilirim parmaklar\u0131n her tu\u015fa al\u0131\u015fmas\u0131 zaman ald\u0131\u011f\u0131ndan istikrarl\u0131 bir \u015fekilde oynamal\u0131s\u0131n yoksa hep zor gelecektir.<\/span> (Cololuga)<\/strong>12-Ciddi anlamda geli\u015fmek isteyen, fark yaratmak isteyen ki\u015filere ne \u00f6nerirsiniz?(daha \u00e7ok oyna,pratik yap,farkl\u0131 tarz haritalar oyna d\u0131\u015f\u0131nda!)<\/strong>-E\u011fer mania modunda ustala\u015fmak istiyorsan\u0131z, \u00f6nem s\u0131ralaman\u0131z\u0131n en \u00fcstlerine ta\u015f\u0131mal\u0131s\u0131n\u0131z. Her\u015feyiniz mania olmal\u0131. Tavsiye isteyen arkada\u015flar \"daha fazla pratik yap\" dememin sebebi de o. Kimseye kalk\u0131p i\u015fini g\u00fcc\u00fcn\u00fc sal her\u015feyin mania olsun diyemedi\u011fim i\u00e7in, mania oynarken harcad\u0131klar\u0131 s\u00fcreyi uzatmalar\u0131n\u0131 tavsiye edebiliyorum ancak.<\/span>(SS Officer)<\/strong>-Kendise uygun bir skin bulsun \u00f6nce bu \u00f6nemli en az\u0131ndan benim i\u00e7in ve uygun bir scroll speed ayar\u0131. <\/span>(Saki Desu)<\/strong>-Ciddi anlamda geli\u015fmek isteyen, fark yaratmak isteyen ki\u015filere elbette ilk \u00f6nerim daha \u00e7ok senin dediklerin tavsiyeler olacakt\u0131r.Bunu d\u0131\u015f\u0131nda sadece osu!mania'yla s\u0131n\u0131rl\u0131 kalmay\u0131p bunun d\u0131\u015f\u0131nda LR2,O2Jam,Stepmania vb. di\u011fer ayn\u0131 tarz oyunlar\u0131 oynayabilirler.Ve kendilerin, en rahat hissettikleri \u015fekilde oynamalar\u0131 gerek yani tu\u015f kombinasyonu skin vs. vs.<\/span> (Plox)<\/strong>Mania modunda geli\u015fmek istiyorsan\u0131z ise \u00f6ncelikle kendinize rahat bir oynama stili bulun.Size kendi geli\u015fimimi anlatmak isterim bazen normalden h\u0131zl\u0131 bazen ise normalden yava\u015f geli\u015fimlerim olmu\u015ftu.Oyuna ilk ba\u015flad\u0131\u011f\u0131m zamanlar geli\u015fimim gayet yava\u015ft\u0131 ve sadece birka\u00e7 tu\u015fa basmak i\u00e7in giriyordum ve klasik skin kullan\u0131yordum.Sonra bir g\u00fcn internete \u00e7ok ho\u015fuma giden bir skin g\u00f6rd\u00fcm ve indirdim ve istemsizce geli\u015fimim \u00e7ok y\u00fckseldi ve bir noktada kald\u0131 hatta d\u00fc\u015fmeye bile ba\u015flad\u0131 \u00e7\u00fcnk\u00fc oyuna girip 1-2 map oynay\u0131p \u00e7\u0131k\u0131yordum sonra scroll speed olaylar\u0131n\u0131 \u00f6\u011frendim ve mapi istedi\u011fim scroll speede oynaman\u0131n readingim i\u00e7in \u00e7ok daha iyi oldu\u011funu fark ettim ve geli\u015fimim bir nebze daha artt\u0131 sonra bir skin daha de\u011fi\u015ftirdim ve dahada iyi oynad\u0131m.Sonra birisiyle tan\u0131\u015ft\u0131m onu kendime rakip edindim ve ne olursa olsun onu ge\u00e7icem diyordum ve geli\u015fimimin en y\u00fcksek oldu\u011fu nokta kendime bir hedef belirledi\u011fim zaman olmu\u015f olabilir.Ve s\u00fcrekli birbirimizi ge\u00e7erdik sonra bir g\u00fcn ban yedim ve o arkada\u015f\u0131mla ileti\u015fimim kesildi ve oynamam azald\u0131 ve geli\u015fimim negatif y\u00f6nde olmaya ba\u015flad\u0131.Sonra bu hesab\u0131 a\u00e7t\u0131m ve oynamaya ba\u015flad\u0131m ancak bir geli\u015fme yoktu \u00e7\u00fcnk\u00fc hi\u00e7 kimse ile konu\u015fmuyordum sadece bir ka\u00e7 tu\u015fa bas\u0131yordum ve s\u00fcrekli oynama stilimi de\u011fi\u015ftiriyordum skin olsun scroll speed olsun klavyeme mesafem olsun oturma \u015feklim olsun bileklerimin duru\u015fu olsun bir \u00e7ok kez de\u011fi\u015ftirdim sonra bir ka\u00e7 ki\u015fiyle tan\u0131\u015ft\u0131m ve beni oynamaya ve y\u00fckselmeme te\u015fvik etti ve geli\u015fimim aniden a\u015f\u0131r\u0131 y\u00fckseldi.Uzun laf\u0131 k\u0131sas\u0131 kendinizi rahat hisedece\u011finiz bir \u015fekilde ve bir hedef belirleyerek oynay\u0131n ozaman daha rahat geli\u015febilirsiniz bence<\/span> (Cololuga)<\/strong><\/div>\n <\/div>\n <\/div>\n\n \n Last edited by HakoFixed<\/a> 2017-04-25T12:10:43+00:00<\/time>, edited 4 times in total.\n <\/div>\n \n \n <\/div>\n <\/div>\n \n \n \n <\/a>\n <\/div>\n \n \n HakoFixed<\/a>\n\n \n \n \n \n \n <\/span>\n <\/a>\n <\/div>\n \n \n \n 121 posts\n <\/a>\n <\/div>\n\n \n ed October 2015<\/strong>\n <\/div>\n <\/div>\n\n \n \n \n \n \n Topic Starter\n <\/span>\n <\/div>\n \n \n HakoFixed<\/a>\n\n \n 2017-03-26T07:39:06+00:00<\/time>\n <\/a>\n <\/div>\n <\/div>\n\n <\/div>\n\n \n \n 4sg24